U bevindt zich hier: Home/Reisvoorwaarden

Reisvoorwaarden

Boeking van de reis

Een boeking komt tot stand na verzending van het online boekingsformulier of door middel van telefonisch dan wel schriftelijk contact. U ontvangt na boeking de factuurbevestiging per mail. Dit is niet het busticket!

Boekingsaanvraag van de reis (is bij beschikbaarheid bindend)

Een boekingsaanvraag komt tot stand na verzending van het online boekingsaanvraagformulier of door middel van telefonisch dan wel schriftelijk contact. Indien wij beschikbaarheid hebben zal de aanvraag definitief worden omgezet in een boeking. Mocht de reiziger, na het verzenden van het online boekingsaanvraagformulier dan wel bij een telefonische of schriftelijke reservering, de aanvraag willen annuleren dan dient dit binnen 8 uur na de aanvraag te geschieden. Anders gelden de annuleringsvoorwaarden. Wij streven ernaar binnen twee werkdagen na aanvraag op de boekingsaanvraag te reageren.

Betaling

Na reservering van de busreis dient de reissom (inclusief eventuele kosten voor verzekering en / of overbagage) direct te worden voldaan via de online betaalmogelijkheden of anders via een bankoverschrijving. Via een bankoverschrijving geldt een betaaltermijn van: per direct, 7 dagen of 14 dagen. In elk geval dient de volledige reissom voor vertrek door ons te zijn ontvangen.

Afsluiten van een reis-, ongevallen-, bagage en / of annuleringsverzekering

Wij adviseren om een reis-, ongevallen-, bagage en/of annuleringsverzekering direct af te sluiten. Wij adviseren u dit direct na boeking te voldoen. Informatie hierover treft u in uw bevestigingsformulier. Indien u besluit de annuleringsverzekering op een later termijn af te sluiten dan moet dit uiterlijk binnen 7 dagen na boeking van de reis. Doet u dit na 7 dagen dan is het afsluiten van een annuleringsverzekering niet meer mogelijk.

Bedenktijd bij kopen op afstand

Binnen de reisbranche geldt dat er geen bedenktijd is bij ‘kopen op afstand’. Op alle busreizen welke wij aanbieden is de zogeheten ‘afkoelingsperiode’ niet van toepassing. Indien u na boeking de busreis wenst te annuleren dan zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Preferentie

Bij boeking kunt u uw wensen doorgeven, bijvoorbeeld een voorkeur voor zitplaats. Wij proberen hier zo goed mogelijk aan te voldoen. Het blijft echter een wens/voorkeur waaraan geen rechten kunnen worden ontleend.

Huisdieren

Het is niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in de touringcar.

Bagage

Per persoon mag u het volgende meenemen in de touringcar:
- 1 x weekend- of reistas (liefst geen koffer) van normaal formaat (max. hoogte 60 x breedte 25 x lengte 75cm en max. 20kg)
- 1 x handbagage (normaal formaat ca. 2 kg)
- 1 x ski- of snowboarduitrusting* in een beschermende hoes (schoenen graag in een losse tas)
*bij een snowboard moeten de bindingen verwijderd zijn! In een snowboardhoes mag niet meer zitten dan een snowboard (dus ook geen overige bagage als kleding, schoenen, etc.)

Het is verplicht om al uw bagagestukken te voorzien van een naamlabel. Het is niet toegestaan om bagage voor anderen mee te nemen! Gedurende de gehele reis bent u zelf verantwoordelijk voor uw bagage. Winterliner is niet verantwoordelijk voor schade aan of kwijtraken van uw bagage.

Wijzigingen

Na boeking is het mogelijk om wijzigingen aan te brengen in de bevestiging, mits uitvoerbaar. Voor iedere wijziging brengen wij €25,- in rekening. Uiteraard kunnen wijzigingen alleen worden aangebracht indien dit mogelijk is. Eventuele meerkosten zullen naast de wijzigingskosten in rekening worden gebracht. Deze extra (wijzigings-)kosten dienen voor vertrek te zijn voldaan.

In de plaats stelling

Indien u onverhoopt niet zelf kan deelnemen aan de reeds geboekte reis dan kunt u iemand anders uw plaats laten innemen. Dit is nog mogelijk tot en met de dag vóór vertrek. Indien mogelijk kunt u nog voor een andere opstaplocatie kiezen. Voor een in de plaats stelling worden wijzigingskosten a € 25,- in rekening gebracht.

Onvoldoende deelnemers

Winterliner behoudt zicht het recht voor om de reis kosteloos te annuleren indien er te weinig deelnemers zijn voor de betreffende datum en bestemming. Indien mogelijk bieden wij u een passend voorstel. Dit geschiedt uiterlijk twee weken voor de vertrekdatum vanuit Nederland.

Verantwoordelijkheid hoofdboeker

U als hoofdboeker heeft de reis voor uzelf en eventuele reisgenoten gereserveerd. Alle communicatie verloopt via u. U dient ervoor te zorgen dat uw reisgenoten op de hoogte zijn van de informatie welke wij aan u communiceren. Ook bent u als hoofdboeker aansprakelijk voor uw reisgenoten. De communicatie kan via post, email of telefoon (SMS) verlopen.

Bereikbaarheid reiziger

U als hoofdboeker dient ervoor te zorgen dat u op de dag van vertrek bereikbaar bent op uw mobiele telefoon. Eventuele wijzigingen van vertrektijd worden per SMS met u gecommuniceerd. Eventuele communicatie dient u naar uw reisgenoten te communiceren.

Opstapplaats en aanwezigheid

U dient ten minste 15 minuten vóór vertrek aanwezig zijn bij de in uw ticket genoemde opstaplocatie. Het is niet toegestaan om zelfstandig de opstaplocatie te wijzigen of afspraken te maken met de buschauffeur. Dit gaat te allen tijde via ons kantoor.

Grensdocumenten

Het is uw eigen verantwoordelijkheid om een geldig paspoort, identiteitskaart of reisdocument bij u te hebben in uw handbagage.

Vertraging onderweg

De Winterliner kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vertraging welke is ontstaan uit files, weersomstandigheden, stakingen en andere onvoorziene omstandigheden. De Winterliner kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de hieruit voortvloeiende financiële schade. Ook niet als er aansluitend vervoer gemist wordt, de eindbestemming niet kan worden bereikt of dat er een extra overnachting(en) geregeld dient te worden.

Bestemming onbereikbaar

Indien uw bestemming onbereikbaar is, proberen wij u zo dichtbij als mogelijk af te zetten. Indien uw opstaplocatie voor de terugreis onbereikbaar is voor de Winterliner, dient u (in overleg met de Winterliner) zelf naar een bereikbare opstapplaats te komen. De Winterliner kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de kosten welke hieruit voortvloeien om alsnog uw eindbestemming te bereiken, dan wel naar een bereikbare opstaplocatie te komen.

Transfer

Indien u een reis heeft geboekt met daarbij een transfer in het buitenland dan zorgen wij voor aansluitend vervoer naar de vooraf overeengekomen eindbestemming. Het kan echter voorkomen dat u ter plaatse dient te wachten op het aansluitende vervoer. Wij proberen de wachttijd tot een minimum te beperken. De uitstap- en opstaplocatie van de transfer staan vast. Indien u met de taxichauffeur zelf afspraken maakt over de uitstap- en/of de opstaplocatie dan zijn de eventuele meerkosten voor uw rekening. Indien u vanuit ons kantoor geen wijziging doorkrijgt dan gelden de uitstap- en opstaplocaties zoals weergegeven in uw ticket.

Annulering

Een busticket kan worden geannuleerd, maar hou rekening met de annuleringskosten die hiervoor van toepassing zijn (minimaal € 35 p.p.). Boekingskosten staan hier los van en worden niet geretourneerd.

Annulering tot 56 dagen voor de vertrekdag: 25% van de reissom
Annulering vanaf de 56ste dag tot de 28ste dag voor de vertrekdag: 35% van de reissom
Annulering vanaf de 28ste dag tot de 21de dag voor de vertrekdag: 40% van de reissom
Annulering vanaf de 21ste dag tot de 14de dag voor de vertrekdag: 50% van de reissom
Annulering vanaf de 14de dag tot de 5de dag voor de vertrekdag: 75% van de reissom
Annulering vanaf de 5de dag tot de vertrekdag: 90% van de reissom
Annulering op de vertrekdag of later: de volledige reissom

Kennelijke fouten

Kennelijke fouten en kennelijke vergissingen binden de Winterliner niet.

Gepubliceerde reissom

Alle gepubliceerde reissommen zijn per persoon en opgebouwd uit kosten als belastingen, heffingen, koersen en prijzen zoals die ten tijde van de publicatie bekend waren. Indien de genoemde kosten met meer dan 5% stijgen dan heeft de Winterliner het recht deze door te voeren naar de passagier. Bij een stijging van de brandstofprijzen met meer dan 5% en / of wijziging in de CAO dan zijn wij genoodzaakt om ook deze kosten door te voeren naar de passagier. U wordt hier direct over geïnformeerd.

Klachten

Indien u tijdens uw reis fouten of andere onvolkomenheden constateert, meldt dit dat gelijk bij één van de chauffeurs/reisleiders. Zij kunnen dan proberen hier direct iets aan te doen. Indien dit niet goed of naar behoren gebeurt, neemt u dan contact op met één van onze medewerkers van het hoofdkantoor. Klachten die na terugkomst worden ingediend zonder dat deze bij de chauffeur/reisleider zijn gemeld, kunnen wij niet in behandeling nemen.
Indien u niet helemaal tevreden bent met het verloop dat de reis, moet u deze uiterlijk binnen één maand na thuiskomst schriftelijk melden bij Winterliner.

Inhuur bij Winterliner

Indien u een complete touringcar dan wel midi-bus inhuurt via de Winterliner dan gelden alleen de algemene voorwaarden van het KNV (Koninklijk Nederlands Vervoer).